Sunday, April 13, 2014

Memebox 8 recension

Memebox är en koreansk prenumerationstjänst som kostar 23 dollar plus en frakt på 7 dollar. I varje box är det 4-8 skönhetsprodukter i full storlek eller i teststorlek.





Flower Men Energy Factory Moist Boosting Sheet Mask Hyaluronic Acid: $4.00
En återfuktande ansiktsmask med koncentrerad hyaluronsyra och förpackningen är en stor ansikte på Psy. 

Jag tycker riktigt mycket om förpackningen. Psy ansiktet är riktigt söt. Ansiktsmasken har en svag doft av ros. Jag som inte brukar tycka om rosdofter tycker att denna är okej.

Hairich Vedacell Hair Program Shampoo: $6.76
Denna shampoo är en 4 i 1 shampoo som är fri från sulfater, silikon och färgämne. Den är tillverkad av naturliga konserveringsämnen. 

Shampoon luktar lite som medicin eller rättare sagt örter. Jag tycker inte om doften och har inte heller känt något speciellt på håret.

Tonymoly BCDATION SPF30 PA plus pouch sample: $12.96
Produkten är en kombination av BB och CC cream. Med SPF 30 PA++ skyddas din hud från solen, samtidigt får du full täckning.

Heart Face Ultra Pore Care Sleeping Pack: $9.80
Denna produkt håller din hud återfukktad hela natten. Den minskar porerna och kontrollerar talgbildning när du sover. Appliceras innan du sover.

Det står inte om man ska använda den över nattkräm eller istället för nattkräm. Som jag vet kan en sleeping mask användas istället för nattkrämen och det var så jag provade. Jag applicerade krämen innan jag sov och den smälte snabbt in i huden som en nattkräm. På morgonen kändes det inget speciellt på huden och har funkat som en nattkräm.

Secret Key Snow White Cream: $21.00 FULL SIZE
En blekande kräm som lyser upp huden. Om du behöver en väldig lätt täckande kräm som låter din hud andas, är denna kräm för dig. Krämen innejhåller inga mineraloljor, bensofenon, Fenoxyetanol och konstgjord pigment.

Jag har inget behov att få vitare hud så har jag har bara testat produkten lite på handen. En tidigare whitetning cream från Memebox gjorde huden ljusare direkt men denna kräm gjorde ingen skillnad på huden. 

Max Clinic Caviar Massage Oil Form Cleanser: $73.00 FULL SIZE
Denna är en näringsgivande cleanser som är gjord av kaviarolja. Den löser upp smuth och smink snabbt. Den hjälper dig att rengöra porerna på djupet och avlägsnar talger. 

Den är produkten gav boxen mest värde. Jag blev överraskad av produktens resultat. Jag masserade in produkten på huden och sminket gick bort enkelt. Produkten kändes inte oljig men torkade inte heller ut huden, utan kändes mjukt. 

Värde: $127.52

Min intryck av boxen:

Bland alla Memeboxar jag har fått tycker jag nog minst om denna box. Förutom ännu en mini BB/CC cream, så är resten hudprodukter (och en shampoo). Oil form cleanser var favoriten. Jag trodde inte att jag hade så stor behov av den eftersom jag hade tillräckligt med sminkborttagning men denna produkt var riktigt bra. Sovmasken kan användas lite då och då. Psy masken är riktig söt och hårshampoo är användbart. Whitening cream får nog min mamma. Boxen känns lite tråkigt men ändå rätt så användbart.




No comments:

Post a Comment