Saturday, August 9, 2014

Glossybox juli

Glossybox är en prenumerationstjänst som kostar 139kr per månad där man får 5 skönhetsprodukter i både full- och mindre storlekar. Juliboxen har en speciell design på boxen och tema inspirerad av Amerika. Denna "Stars Stripes boxen" är fokuserad på varumärken med amerikanska rötter.


Bellapierre - Mineral lipstick (full storlek)
Denna mineralläppstift är gjord av naturliga vaxer, mineralpigment och innehåller skyddande antioxidanter.
Jag fick färgen cherry pop som har en mörkröd färg. I början tyckte jag att färgen var lite mörk men såg ganska bra ut mig. Den här är en av de bästa läppstift jag har provat. Färgen satt kvar nästan hela dagen utan att torka ut läpparna. Den har en svag vaniljdoft som jag gillar.

Seche vite - Dry fast top coat (ej full storlek)
"Världens bästa och mest prisade överlack." Lacket torkar snabb och manikyren håller längre. Det är Instyle beauty awards vinnare 2005, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 och 2014. 
Seche vite top coat är mitt favorit topplack och är den enda som jag använder. Mina nagellack torkar mycket snabbare. Jag som gör nail art målar behöver måla flera lager och de flesta överlack torkar inte mina naglar.

Teeez - Beautiful flat stiff brush (full storlek)
Sminkpensel i fantastisk snygg design som passar till både puder- och krämögonskugga. Den ger ett fint resultat utan skarpa kanter tack vare borstens mjuka hår och rundade form.
Den här är den enda produkten som jag inte har testat än eftersom jag inte brukar använda ögonskuggor. Penseln har hur som helst en snygg design.

Claudia - Color nails (full storlek)
Ett snabbtorkande, hållbart och högglansigt nagellack som ger naglarna intensiv färg och en snygg och jämn finish med en följsam borste och smidig flaska. Ett nagellack för både vardag och fest! 
Jag fick lacket i en ljusblå färg och jag tycker att färgen är riktigt fint. Det gick bra med två lager. Jag har köpt lack från Claudia tidigare men dessa Color nails har en hel annan design och jag tror inte att märkets namn står på flaskan. 

Elizabeth Mott - Smoothe shadow creamy pencil. (ej full storlek)
Krämig ögonskuggspenna i geléform som är enkel att applicera och sitter hela dagen tack vare dess vattenfasta formula. Den ljusa, lystriga pärlfärgen ger en pigg och vaken blick.
Jag trodde inte att den skulle sitta så bra. Färgen är fin och krämig. Det krävs en pennvässade för att vässa den men det är inget problem för mig

Jag är nöjd med boxen, gillade alla produkter trots att jag inte har använt borsten än. Favoritprodukten är läppstiftet. 

No comments:

Post a Comment